Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó
Bejelentkezés
Fitten

Mit-Mikor-Hogyan - és mi helyett!?

Zsuzsi · 2 hete
A rövidtávon talán sikeres eredményeket adó divatdiéták helyett válassz inkább hosszú távú megoldást és kezdj életmódváltásba. Hidd el, nem is olyan nehéz, mint gondolnád: szinte minden étel helyettesíthető egy sokkal egészségesebb hasonló verzióval.

És itt nem csak a kalóriák számítanak! A fehér lisztes péksütik és kenyerek ugyan adnak energiát, ám a vércukorszintedet nagyon megemelik, ami hamar vissza is esik, és épp emiatt leszel túl korán éhes. Ellenben ha rostban sokkal gazdagabb, teljes kiőrlésű pékárukat választasz, netán te magad készítesz, akkor ezek egyrészt javítják az emésztést, másrészt teltségérzetet biztosítanak.

Most jöjjön pár élelmiszer, amitől érdemes lenne megszabadulnod, és amit nem ártana beszerezned, ha úgy gondolod, hogy itt az ideje egy alaposabban átgondolt étrendnek. És ne feledd: nem csak a fogyás a cél!


Ezeket az ételeket nem lenne szabad a hűtőbe tenned – Most eláruljuk, miért!
Nem mindegy, mi van a hűtődben!
Amiktől szabadulj meg:

Tejföl, tejszín, majonéz, ketchup, mustár, salátaöntetek, üdítők, zsíros sajtok.

Amiket szerezz be:

Natúr joghurt, házi túró, kecskesajt, feta, mozzarella, tojás.

Az életmódváltás egyik alapja, hogy érdemes kerülni a feldolgozott élelmiszereket, az előre elkészített fogásokat, az üveges szószokat. Tudtad például, milyen rengeteg felesleges cukor van a ketchupban és a bolti öntetekben? A salátát ízesítheted másképp is: bőven elég rá egy saját készítésű öntet, amiben legyen olívaolaj, natúr joghurt, egy csipet tengeri só, egy leheletnyi méz, zöldfűszerek és egy kis balzsamecet.

A tejföl és a tejszín, illetve a zsíros sajtok is túl sok kalóriát tartalmaznak, de a fehér, alacsony zsírtartalmú sajtokat akár grillezve is bátran eheted.

A szénsavas üdítők és a sima gyümölcslevek cukortartalma is sokkolóan magas, így ha szomjas vagy, válassz inkább szénsavmentes vizet – nem is hinnéd, de már csak ez rengeteg kalóriát számít egy hónapban!





Extra tipp

A fagyasztót is jó lenne kihasználnod: ha van lehetőséged, minden évszakban érdemes lefagyasztanod az idénygyümölcsökből, zöldségekből, mert ezek nagyon jól jöhetnek később. Ha mondjuk a tél közepén nincs kedved a banános zabkásához, de ölni tudnál egy kis málnás finomságért, akkor pikk-pakk elkészítheted!

OLVASD EL EZT IS!

Ez történik a testeddel három hónapnyi intenzív cukorfogyasztás után
Nézz körül a konyhaszekrényben...
És szabadulj meg a következőktől:

Fehér liszt, kristálycukor, porcukor, pudingpor, leveskocka, zacskós levesek, előre elkészített szószok, konzervkaják, csoki, chips, ropi, sós mogyoró… Szóval mindentől, ami az egészségtelen, hizlaló nassolnivaló, illetve a feldolgozott élelmiszer kategóriájába tartozik.

Ami viszont jöhet:

Natúr magok – csak semmi cukor és só, vásárolj magokat natúr formában! Jöhet a mandula, a dió, a mogyoró, ezek ugyanis tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, eltelítenek és serkentik az agyűködést!

Valami édes: a fehér cukor és az édesítőszerek helyett mindig legyen otthon méz, de a kókuszcukor, a barna nádcukor is sokkal jobb választás, mint a klasszikus kristály- vagy porcukor.

Zabpehely: millió dologra jó, kezdve a reggeli zabkásától a különféle zabkekszekig. Néhány hozzávalóból már simán összedobsz egy isteni zabkekszet, ami a nap folyamán is tökéletes nassolnivaló!


A fűszerek is nagyon kellenek – ha ugyanis megtanulod őket jól használni, nagyon, de nagyon ízletes ételeket tudsz kreálni ízfokozók nélkül! Persze a legjobb az lenne, ha lenne egy konyhakerted, ahol válogathatnál a zöldfűszerek közül, de ha ez nem megoldható, mindig legyen otthon bazsalikom, oregánó, petrezselyem, tárkony, rozmaring, fekete bors, szerecsendió, kömény, fahéj, curry és kurkuma.

Hogy mi legyen a nassolnivalókkal? Jöhet még a magas kakaótartalmú étcsoki, aszalt gyümölcsök és zöldségek – ám az előbbiekből a magas cukortartalom miatt érdemes csak mértékkel fogyasztani!


Gyorsan valamit – mi van a táskádban?
Hosszú napod lesz, így bedobsz a táskádba egy szelet csokit, egy kis ropit vagy egy szendvicset?

Ennél sokkal jobban jársz, ha mondjuk egy almát viszel magaddal, de az otthon összeállított, natúr magvakól s aszalt gyömölcsökből készített maréknyi finomság is jó szolgálatot tesz, ha kevés időd van az étkezésre. De gondolkodhatsz előre is: a házilag elkészített energiaszeletek nemcsak finomak, hanem elképesztően egészségesek is! Ha pedig csak a boltig jutsz le, akkor inkább müzliszeletet vagy egy banánt válassz a csoki helyett!
Megjegyzést csak bejelentkezett blogolok tagok írhatnak!
Jeletkezz be a blogodban, vagy készíts te is egy blogot a blogolok.hu-n!